شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران نشانگر ضعف تبلیغاتی ماست

احمد محیط طباطبایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: «تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر کار دیگر تخصص می‌خواهد».
وی افزود: «در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صداوسیما و شبکه‌های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می‌خورد و کار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد».
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: «مدل تبلیغات ما برای گردشگری نباید شبیه مدل تبلیغات سس مایونز باشد». وی گفت: «ما در معرفی تولیدات داخلی دچار ضعف هستیم و حتی در معرفی نقاط به هموطنان خودمان هم عاجزیم، هرچند تغییرات مثبتی هم در این زمینه داشته‌ایم که از آن جمله تدوین مباحث گردشگری و میراثی در کتاب‌های درسی است».

محیط طباطبایی یادآور شد: «از آنجا که نوع گردشگری ما گردشگری تفریحی نیست باید تبلیغات ما نیز برای گردشگری فرهنگی_تاریخی باشد». رئیس ایکوم (کمیتۀ ملی موزه‌ها) ایران، تعیین یک استراتژی برای توسعۀ گردشگری در شرایط کنونی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

اساسنامۀ شرکت بازآفرینی شهری ایران تصویب شد

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از تغییر اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران از "شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری" به "شرکت بازآفرینی شهری ایران" و تصویب آن خبر داد.